• orl1
  • orl2
  • orl3

Otorinolaringologija

Zašto pokloniti povjerenje Poliklinici Šoš?

1. Opću anesteziju i operacije vode specijalisti s najmanje deset godina radnog staža.

2. Sve operacije provode se uz maksimalnu sigurnost za pacijenta.

3. Vrijeme boravka u poliklinici nakon operacije svedeno je na minimum - princip jednodnevne kirurgije ( npr. nakon operacije povećanja dojki ili tonzilektomije, ako rani postop. tijek protječe uredno, polikliniku pacijent napušta isti dan).

4. svi pregledi i operacije u točno dogovoreno vrijeme, u suvremeno opremljenoj poliklinici

5. Za otorinolaringološke preglede nije potrebno dodatno naručivanje na pretrage: snimanje sluha, endoskopiju nosa, uzimanje bakteriološkog obriska nosa ili uha, obriska na eozinofile, nego se iste pretrage učine odmah, pri prvom pregledu.

6. Operacije "trećeg krajnika" obavljamo endoskopski tako da je rizik reoperacije(da "treći krajnik" ponovo naraste) sveden na minimum,

...i brojni drugi razlozi u koje ćete se uvjeriti dolaskom u polikliniku.

Otorinolaringologija

pregledi uha, nosa i grla

endoskopski pregledi

snimanje sluha (tonski audiogram i timpanogram)

liječenje alergija

Operacije

Odstranjenje krajnika (nepčanih)

Krajnici su dio ljudskog obrambenog sustava koji sudjeluju u zaštiti organizma od mikroorganizama(virusi, bakterije, gljivice). Zadaća im je prepoznati mikroorganizme, zadržati ih i uništiti(da se ne šire dalje po organizmu).

Zašto ih onda vadimo? zato što uslijed učestalih upala izgube svoju zaštitnu funkciju i ne uspijevaju uništiti mikroorganizme, nego se isti očahure u krajnicima i postaju žarišta upale iz kojih se krvotokom bakterije šire po organizmu i mogu uzrokovati ozbiljne posljedice(npr.upale srčanih zalistaka, upale bubrega, opadanje kose i dr.) . Antibiotskom terapijom ne uspijevamo uništiti sama žarišta upale nego ih je potrebno operativno odstraniti.

adenoid1Što je "treći krajnik" i gdje se nalazi? Građen je od istog tkiva kao i nepčane tonzile i ima istu funkciju(zaštitnu), a nalazi se u stražnjem dijelu nosa i gornjem dijelu ždrijela(epifarinksu). Prostim okom uglavnom ga ne vidimo, nije dovoljan osnovni ORL pregled nego i endoskopija. Zašto ga odstranjujemo? Zato što uslijed učestalih upala pretjerano natekne i stvara neke od slijedećih tegoba:

• učestale akutne upale uha
  • slabljenjem sluha, koje je u početku privremeno, ali ako se ne liječi prelazi u trajni gubitak sluha (bolest se zove serozni otitis ali ima i puno drugih naziva)
  • otežanim disanjem kroz nos, hrkanjem

Da li "treći krajnik" nakon operacije može ponovo narasti?

Može, ali mi ga u Poliklinici Šoš odstranjujemo najsuvremenijom endoskopskom metodom kojom je vjerojatnost da će dijete trebati ponovo operirati svedena na minimum. Na istin način treći krajnik se operira samo u još jednoj privatnoj poliklinici u Hrvatskoj.

Operacija hrkanja

Zašto hrčemo? zbog otežanog protoka zraka kroz gornje dišne putove. Kada spomenemo hrkanje kod ljudi se najčešće javlja osmijeh na licu jer ne shvaćaju da to može biti ozbiljan zdravstveni problem. Zbog nedostatka zraka dolazi do gušenja i nedostatka kisika u mozgu koje dovodi do lučenja hormona stresa, pojačanog rada srca i buđenja. To se može tijekomnoći ponavljati i tridesetak puta.

hrkanje1Pacijenti su kronično neispavani, umorni (najčešće pretili) i nakon desetak godina trajanja bolesti imaju ozbiljne srčane tegobe(zatajenje srca). Gdje je najčešće opstrukcija? Nosni septum, "treći krajnik", meko nepce i baza jezika. S obzirom na uzrok hrkanja odlučujemo se za adekvatnu operaciju. Najčešće je to proširena tonzilektomija pri čemu se osim odstranjenja tonzila odstrani dio uvule(jezičca) i mekog nepca a nepčani se lukovi zašiju.

Operacija nosne pregrade

Gotovo svi pacijenti nakon operacije imaju nosnu tamponadu koja je izrazito neugodna zbog nemogućnosti disanja kroz nos. Kod nas, u poliklinici, ukoliko je to moguće stavljamo tamponadu kroz koju pacijent može disati.

Izvodimo ih u lokalnoj ili općoj anesteziji(po želji pacijenta).

Djelomično ili potpuno odstranjenje štitnjače

operacijastitnjace1Nakon obrade po specijalisti nuklearne medicine, najčešće u Centru za bolesti štitnjače, dolaze nam pacijenti(ce) s već preporučenim opsegom operacije. Operacija se radi kroz minimalan mogući rez na vratu(s obzirom na veličinu štitnjače). Najčešće komplikacije (krvarenje, oštećenje funkcije glasnica, hipoparatiroidizam) su svedene na minimum.

operacijastitnjace2Nakon operacije, ožiljak će s vremenom izbljediti te postati jedva vidljiv. U operaciji sudjeluju tri specijalista.

Odstranjenje cista na vratu

.

Endoskopsko odstranjenje polipa u nosu

.